domingo, 8 de agosto de 2021

LO MAR

 


Lo mar, tant leixano y cercano de vez. Recosiros d'iste ser que ye naixiu de tierra adintro. Soi deseyoso d'arribar a lo tuyo canto, allí a on se puet columbrar ixa color azul que s'eslampa dica l'horizont que se m'antulla infinito. 

Zarro os uellos, siento las tuyas botinadas empentando la tuya machia enta l'arena, angluciosa por recullir ixe salobre que la plena de sapienza i arribada de tierras leixanas.

O soniu d'a bisa himnotica me recuerda a las mans d'un paí que ayoya la cuna d'a suya ninona. En rabio de tornar chunto a tú y afundir-me-ie dica agarrapizar-me a la tuya enerchía y poder plegar en una dimensión diferent,an que no faiga mal vivir.

Lo mar, tant leixano y cercano de vez.


El mar, tan lejano y cercano a la vez. Nostalgias de este ser que nació tierra adentro. Estoy deseoso de llegar a tú lado, allí donde se puede divisar ese color azul que se escapa hasta el horizonte que se me antoja infinito.

Cierro los ojos, siento tu oleaje empujando tu magia hacia la arena, ansiosa por recibir ese salitre que la llena de sabiduría llegada (allí) de tierras lejanas.

El sonido de la brisa himnótica me recuerda a las manos de un padre que mece la cuna de su bebe. Me vuelvo loco por volver junto a ti otra vez y hundirme (allí) hasta asirme a tú energía y poder llegar a una dimensión diferente, en la cual no haga daño vivir.

El mar, tan lejano y cercano a la vez.


martes, 22 de junio de 2021

UN FINAL D'ESPANTO

 




- O churau ha determinau que os delitos que se le acumulan a la imputada han quedau prou contrimostraus. Por tot ixo debemos condenar y condenamos a la sinyorita María Chesús Vinyuales Lanau como responsable d’os delitos de fraude, apropiación indebida y blanqueo de capitals… y a lo cumplimiento de ueito anyos de prisión BAM, BAM, BAM!!!

 Ixos tres mallazos que o sinyor chuez fotió dimpués de dictar a mía sentencia se ficoron en o mío interior escruixinando-me. Bien se vale que en una vida plena de furtos y gardas no han puesto prebar que tres delitos financieros que he feito en os zaguers anyos.

 Enchaquias pa chustificar que siga arribada a iste tribunal, tos ne podría dar a xarramata, pero… no voi a meter a burra en pleito. Suposo que totz plegamos bella vez en ixe contornillo an que amaneixen dencima d’os nuestros huembros una anchel y una diaplerona endina, encerrinadas en aconsellar-nos qué decisión hemos de prener. En o mío caso, sí hese estau un combate de boxeo, habría ganau a diaplerona; zabucando a la suya rival dencima d’o ring antes que no rematase o primer asalto d’a vilada, fotendo-le un buen dreito en a variella. Dende alavez o mío esdevenir no ha estau que un camín pleno de destins an que a moral y a etica no importaban res.

 Quan teneba decisiet anyos comencipié a treballar en Valencia con una clica bien periglosa, en yéranos quatro, y nos adedicábanos a fer gardas en poligonos industrials, i furtábanos as caixas fuertes. En primeras yo cosiraba y yera a l’alufra d’o puesto entre que a resta d’os companyers executaban o treballo. No habié d’aguardar guaire tiempo dica que confioron con yo pa fer servir l’asto termico u fer atros treballos de más responsabildat. Manimenos as mias estrucias y ganar buena cosa de diners me estimé más de deixar-lo y estar-me de delinquir antes que no me salise de cazuela y me apercazase a policía.

 En rabio d’os luxos y vivir bien y en estar a-saber-la esvagarada malfurrié bien luego os chanfles que heba puesto cabidar. Ta part d’alavez teneba una relación sentimental con una mesacha teruelana que se deciba Tremedal, y as dos nos embrequemos en o delito de guante blanco,

 Tremedal heba treballau mientres cinco anyos en una entidat bancaria, en feba dos que no i treballaba. En conoixer y saber-se os tientos no fue guaire difícil obtener bell credito fendo servir documentación falsificada. Antiparte tamién fébanos furtos online, gazupiando os datos que nos yeran menester fendo servir programas espías, asinas pillábanos os datos que emplegábanos dimpués pa cometer os delitos. En ixas envueltas viviemos en diferents puestos, más que más ciudatz y lugars industrials grans, no gosábanos estar-nos guaire tiempo en a mesma localidat. Realizábanos un par u tres treballos y nos n’íbanos d’astí prebando de no deixar-ie garra rastro d’o nuestro paso. Con tot y con ixo recuerdo con a saber que carinyo ixos anyos, en fueron seis y los más felices d’a mía vida. Podríanos decir que nos hébanos achuntau fierro con ferrichón.

 Tot en a vida termina, y ista etapa d’a mía vida no sería denguna excepción. Dimpués de bells seis meses en que as cosas no marchaban mica bien, decidiemos de venir a plego y nos espartimos.

 Comencipió atra parte d’a mia existencia, y o prencipio d’o mío final. Yera puyadome-ne t’a figuera perén, encarranyada y alticamada con a resta d’a humanidat y en un tres y no res me trobé fendo gardas unatra vez , estricallando qualsiquier cosa que se meteba debant de yo quan yera executando os treballos

. Me fiqué en una espiral de delitos, luxos, y borinas. O poquet tiempo libre que teneba lo feba servir en preixinar belatro furto pa poder continar-ie. Trachinar y tramenar yeran os verbos que más feba servir o escritor que yera escribindo ixa novela policial en que s’heba tornau a mía vida. Alufrando o mío futuro no se columbraba que un final d’espanto, y a la curta u a la larga yera prou cabolioso que me acazarían. Fue en o día d’o mío TRENTA ANIVERSARIO, yera escorchando a zorrera dimpués d’una grandisma fiesta que me’n heba fotiu a nueit anterior pa festexar-lo; quan unos trucazos brutals en a puerta d’a mía vivienda me rebelloron. I yera a policía con una orden de detención, me esposoron y me levoron detenida ta prisión provisional.

 Os siguients anyos los pasaré engarcholada en una fosqueta d’o País Aragonés, manimenos ya soi preixinando un treballo interesant que executaré malas que salga d’allí. Tiempo, no me’n habrá de faltar pa acotraciar-lo, no deixaré gota marguin pa la improvisación… O buen buei, de vetiella se vei, ixa soi yo.


domingo, 28 de febrero de 2021

Cursa: Gara Delicias- ribera de l'Ebro- Parque de l'Augua-Gara Delicias



En amillorar l'orache m'estimau más de fer una curseta que no ir t'o chimnasio. Kilometros, n'i hai diez, si fa u no fa, y ye de buen fer; no cal mica preparación fisica.

He enchegau o programa en a Carrera Riocha y he habiu de travesar l'avenida Navarra, enfilando-me dimpués t'a Gara Delicias, nos cal deixar-la a man ezquierda entre que continamos caminando costera enta baixo y chusto antes de arribar a lo puent d'o tercer milenio hemos de prener un camín que ye paralelo a la ribera d'o río Ebro.

Continaremos a cursa por iste camín mientres un buen ratet, hemos de pasar o Parque Esportivo Ebro deixando-lo a lo costau ezquierdo. En plegar en un puent que cruza o río Ebro chunto a la autopista, i pasaremos, tornando-ne por o parque de l'augua continando perén en l'atro costau d'a ribera dica arribar a lo puent d'o tercer Milenio , dimpués nomás cal un zaguer empentón dica plegar en a gara y asinas terminaremos a cursa.